Září 2014

Očisti tělo i mysl

19. září 2014 v 16:25 | HankaWilde |  Občas se i zamyslím...
(zdroj google)


Hezký den všem mým přátelům i odpůrcům!
Hned v úvodu si položme jednu otázku - cítíte se někdy skleslí, přetoxikovaní, těžcí a celkově tak nějak bez nálady? A napadlo vás, že příčina může ležet přímo před vámi na talíři? Ano, na vašem talíři. Neboť stále platí staré dobré ''jste to, co jíte.''

O škodlivosti masa toho byly napsány již stohy a je paradoxem, že se nad tím zamýšlí i někdo, kdo miluje maso snad ve všech formách a nemá problém pozřít játra v syrovém stavu (víte, kolik to má vitamínů?). Kdo měl někdy možnost se mnou sedět na obědě ví, že patřím do skupiny typických masožravců a ani se tím netajím. Každopádně faktem je, že maso obsahuje látky jak tělu prospěšné, tak pro tělo mnohdy i toxické. Jedním z varovných alarmů může být skutečnost, že přílisná konzumace masa nemá příznivý vliv na játra a ledviny. Samozřejmě se najdou osoby, které budou tvrdit, že maso je ve stravě nenahraditelné, podle mě je to spíš o zvyku a o tom, čím si ho zkusíte nahradit. Nenabádám tady k nikoho k tomu, aby teď vyházel celý mrazák i ledničku a už se nikdy maso na jeho talíři neobjevilo. Nejde ani o propagaci dietního režimu (stejně po skončení diety přiberete, když nebudete cvičit). Myšlenka je prostá, jednoduchá a nemusíte se prakticky obávat, že obnáší něco nesplnitelného.

Tato základní očista spočívá v tom, že na jeden týden vyřadíte ze svého stravovacího režimu veškeré maso, uzeniny, ryby a vše tomu podobné. Nejlepší cestou je, si jednotlivá jídla zapisovat, třeba si je i ohodnotit (které vám chutnalo hodně a co naopak neuspělo), sledovat změnu svého stravování, poslouchat více svoje tělo a také nezapomínat dodržovat pitný režim (to poslední je snad zbytečné dodávat, ale jeden nikdy neví). Na konci vašeho vegetariánského týdne by mělo být vaše tělo čistší a pravděpodně budete i jinak přemýšlet. Ideální interval, pokud se rovnou nechcete stát vegetariánem/veganem, je mít bezmasý každý druhý týden. Později můžete v rámci této detoxikace vyřazovat v bezmasých týdnech i mléko, vejce či jiné živočišné produkty. Ideální je také vynechat alkohol a omezit kouření. Rozhodně si myslím, že za zkoušku to stojí a tělu tím určitě neublížíte. Mnoho štěstí a pevné vůle vám všem.


Příklad mého jídelníčku:

Den 1.:
(vstávala jsem ve čtyři odpoledne a neměla jsem v podstatě vůbec hlad, proto to bylo tak obšmahlé)


17:15 - nějaká mřížka s brokolicí a sýrem, 1/2 proteinové tyčinky
19:00 - jedna sušenka Softking (honila mě mlsná!)
22:30 - 150g sušených jablek, 1/2 proteinové tyčinky
+ jedna káva, 250 ml ovocného piva, cca 2,5 l čisté vody s citronem.

Pocity z prvního dne: Děkuji Bože, že jsem vstávala tak pozdě. Hrozím se krize třetího-čtvrtého dne, kdy se mně nejspíš začne zdát o steaku.

Den 2. (dnes):
(vstávala jsem v jedenáct)

11:15 - pistáciový puding (cca 200g)
14:00 - zeleninová polevka, bramborové noky s pečenou dýni, cottage a rukolovým pestem (nenapadlo by mě, že tohle napíšu, ale - bylo to ukrutně dobrý!)
16:15 - žlutá paprika, 200 ml sojového drinku
(zbytek dne dodám později)

Pocity z druhého dne: nevadí mně, že nemůžu jíst maso, horší je ta myšlenka, že když nemůžete, tak na to o to víc myslíte. K mému šoku se i bez masa dá stravovat chutně.


A co vy, zkusíte detoxikační týden? Pokud ano, tak držím palce. :)
Váš Wildes